27 Aralık 2016 Salı

ANNE COCUK TATILI Vol.1 : Seyahat Planlari



Yasarken tadina doyamadigim anlari yazmanin içimde nasil bir duygu butunlugu sagladigini saniyorum yetersiz kelime hazinemle size aktarmam mumkun değil, ancak diyebilirim ki; yazmak nefis bir his, heyecanimi arttirmasini cok seviyor ve her seferinde klavye bir sekilde akar gider gibi hissediyorum..

2016 Yaz sezonunda Alpico ile basbasa nefis bir “Anne Cocuk Tatili” planladık.. Dusuncesi dahi içimi kipir kipir eden bu fikrin hem Alpico ile olan ilişkimize yeni bir boyut katacaginin hem de sanat anlaminda onun için fazlasiyla doyurucu olacaginin bilincindeydim..

Alpico sanata yatkin bir çocuk.. Bunu sezmeye basladigimizdan ve profesyonellerden bu isigin varligini dinlediğimizden beri; ister yalnızca o an alinacak bir karar, ister tum hayatini etkileyebilecek bir karar olsun, mutlaka daha bilinçli yaklaşmaya calisiyoruz.. Hafta sonu planlarimiz, tatillerimiz, hediyelerimiz ya da okul arastirmalarimiz hep bu nokta üzerinde yoğunlaşarak veriliyor.. Buradaki amac bir sanatci olmasi için onun kucuk omuzlarina fazlaca yüklenmek değil. Hatta kesinlikle değil.. Tum amacimiz daha iyi bir insan, daha ozgur bir beyin olmasi için ufkunu açabilmek.. Bu nedenlerle; tatilimizi planlamaya basladigimda aklima dusen ilk sey bir yaz tatilini sanat ile nasil birleştirebilirim oldu.. Ayrica bu denli kotu bir dünya düzeninde ruhumuzu serin tutmak için sanata yakin durmaktan daha tedavi edici bir yöntem var miydi ?

Aklima ilk gelen Fransa’nin Cote d’Azur kiyi seridinde bulunan Antibes sehri oldu.. Antibes; daha once ziyaret ettiğimizde hayran kaldigimiz bir Picasso müzesine sahipti ve essiz bir Akdeniz manzarasi ile sicak bir yaz gününde serinletici bir etki birakmisti.. Alpico o zaman 2,5 yasindaydi ve bebek arabasından renkleri saskinlikla takip etmişti.. Bu mis kokulu hatira eşliğinde yine bir Cote d’Azur tatili planlarsam, hem daha once gittiğim bir bölgeyi daha rahat gezer, hem de kendimi ilk yalnız tatilimizde daha güvende hissedebilirim diye dusundum.. Ayrica Nice sehrinin eski sehir bölgesi Vieux Nice’de  kiraladigimiz daireyi de yeniden kiralarsam bizim için nefis bir nostalji olabilirdi..

Evet ! Arada feci bir sey oldu.. Ben Nice biletlerimizi kestirdikten hemen sonra, Nice sehrinde Fransiz Ihtilali’nin kutlandigi 14 Temmuz aksami tüylerimizi diken diken eden bir terör saldirisi yasandi.. Elbette cok korktum, cok endişelendim ancak neticesinde karar verdim ki; sevgimizi onlarla paylasmali, acilarina ortak olmali ve yasamaya inatla devam etmeliydik.. Bu güçle planlarimi daha da hizlandirdim.. Hem Fransa’da yasayan arkadaslarimdan, hem Alpcan’in bakis acisini geliştirmek isteyen büyüklerimden aldigim tavsiyelerle de nefis bir plan cikti ortaya ! Seyahatimizin her detayini dolu dolu gececek sekilde ama 5 yasinda bir yol arkadasim olacagini unutmadan hazirladim.. Alternatifleri, vaktimiz kalirsalari, olmazsa olmazlari.... Gercekten her detayi ince eleyip, sik dokudum..

Ilk postta, size bu planlari basliklar halinde sunacagim.. Sonraki postlarda ise bu basliklar üzerine detay yapacagim.. “Anne Cocuk Tatili”mizin bir cok annenin hayali olduğunu ya da bir cok anneye cesaret vereceğini cok iyi bildiğim için bu serinin cok yerini bulan postlar olacagina eminim… :)

Iste yaşarken uzerinde bir çok degisiklik yaptigimiz ilk plan ! 

1.Villefranche Sur Mer ve St. Jean Cap Ferrat kasabalari ve Villa & Jardins Ephrussi de Rothschild malikanesi ve bahçeleri gezisi.. Gun yorucu olmaz ise Cap’tan 15 dakikalik yuruyus ile Beaulieu Sur Mer kasabasina geçiş.

2.Eze Village ve Jardin Exotique botonik bahçe ziyareti.. Sonrasinda “Nietzsche Yolu” üzerinden Eze Sur Mer !

3.Antibes ve Picasso Muzesi.

4.Monaco / Monte Carlo ve Ocean Oceanographic Museum ziyareti.

5.Chagall ve Matisse Muzeleri.

6.Modern Sanatlar Muzesi (Musée d'art moderne et d'art contemporain M.A.M.A.C)

Simdi sirtcantalarimizi takip, ucagimizi yakalayalim..
 Villefranche'de bulusmak uzere... ! :)


sevgiler
lulu
xxx

3 yorum:

  1. Keşke herkesin bakış açısı böyle olssa Lulu. Merakla bekliyoruz postun devamını...

    YanıtlaSil
  2. Lulum! Sahane bir yazı olmus, okurken ben de heyecanlandım. Tatilinizi an be an takip edip zaten o an hulyalara dalmıstım, daha benim zamanım var.. O süreye kadar bu postu kaydedip vakti geldiginde danısıcam seve seve!

    YanıtlaSil